بسیاری از افراد که قصد شروع یک کسب و کار با ارائه یک محصول یا خدمت جدید را در سر میپرورانند، غالبا تصور مینماند که حتما باید ایده شان نو و بکر باشد، این در حالیست که که بسیاری از کسب و کارهای نوین، ریشه در ایده های قدیمی داشته ولی توسط فردی به روز گشته به اصطلاح Up-to-Date شده است
برای مثال، وقتی دوربین فیلم برداری اختراع شد، ناگهان یک ایده کاملا ناب و بدون هیچ پیشینه ای به ذهن مخترع آن نرسید، بلکه با علم به توانایی بشر به ثبت یک لحظه به فکر ثبت لحظات افتاد. و اکنون بر پایه همان ایده ناب اولیه به گوشی های تلفنی میرسیم که شرک تهای تولید کننده آن بر سر میزان کیفیت تصویر با هم در رقابت هستند، و دوباره مشاهده مینماییم که دروبین عکاسی و فیلمبرداری ایده نابی نبوده و قبلا اختراع گشته ولی شرکت های تولید تلفن همراه با بروز رسانی دانش قبلی به یک مزیت رقابتی هرچند کوتاه مدت، دست یافته اند.
باید توجه داشت که امروزه با پیچیده شدن تکنولوژی، حجم اختراعات پایه ای کمتر و کمتر شده و غالب نوآوری های اثر گذار بر زندگی بشر امروز ( و نه همه آنها )، بر اساس بهبود عملکرد یافته های پیشین می باشد. امروزه در بسیار از شرکتهای بزرگ بین المللی، واحد خلاقیت و نواوری در دل بخش تحقیق و توسعه R&D در پی سه هدف اساسی شکل گرفته است :
1- تقویت فرهنگ تفکر خلاق و نوآور در بین کارکنان
2 - بازبینی ایده های گذشته و بروز رسانی آن
3- ارائه ایده های نوین و بکر
ایده های ارائه شده توسط یک فرد کارآفرین همواره چهار بعد و یک موتور محرک دارد. فرد کارآفرین باید که علاوه بر داشتن ایده، بتواند آن را اجرا نموده و مدیریت نماید، بر مسائل و مشکلات بازاریابی آن تسلط داشته باشد. تمامی عناصر ذکر شده باید بوسیله یک موتور محرک با نام اشتیاق Desire به یکدیگر متصل و ارائه گردد.