اصول کسب و کار
با توجه به تعاريف کسب و کار، ويژگيهاي کسب و کار، عبارتند از:
1. فروش يا انتقال کالاها و خدمات براي کسب ارزش
2. معاملهي کالاها و خدمات
3. تکرار معاملات
4. انگيزهي سود (مهمترين و قدرتمندترين محرک ادارهي امور کسب و کار)
5. فعاليت توأم با ريسک. کسب و کار، هميشه بر آينده متمرکز است و عدم اطمينان، ويژگي آينده است. از اين رو، همواره کسب و کار، توأم با ريسک است.
اصول توسعهي کسب و کار:
آشنايي با نام شرکتها
آشنايي با نام محصول
آشنايي با نام بنيانگذار
آشنايي با مهارتهاي كسب و كار
اهداف کسب و کار:
باور عمومي اين است که تنها هدف کسب و کار، به دست آوردن سود اقتصادي است، در حالي که اين امر، واقعيت ندارد. آرويک معتقد است همان طور که انسان تنها با هدف خوردن زندگي نميکند، تنها هدف کسب و کار هم، کسب سود نيست. بنابراين، کسب و کارها هم داراي اهداف اقتصادي اند و هم اهداف اجتماعياند