نكته‌هايي از كارآفريني براي رسيدن به فكر و ايده جديد


تاریخ ثبت : ۲۴-۰۶-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۴۷۶

يكي از مسائلي كه مي‌تواند يك كارآفرين را كاملاً ذوق‌زده كند و به هيجان آورد، رسيدن به يك فكر و ايده‌ي جديد است. محصولي جديد، راهي نو، طرحي تازه و كاري متفاوت مي‌تواند در آنان ايجاد انرژي كند و آن ها رابراي رسيدن به نمونه‌ي عيني يك ايده‌ي ذهني برانگيزد.

 


كارآفرينان معمولاً برا ي انجام كارها و فعاليت‌هاي خود از ايده‌هاي نو كمك مي‌گيرند. ممكن است اين ايده و طرح جديد زاييده‌ي ذهن خود كارآفرين باشد.

در غير اين‌صورت از ايده‌هاي كاركنان خود كمك مي‌گيرد و به استقبال نظرهاي بديع آنان مي‌رود. به عبارتي ديگر مهارت ويژه‌ي يك كارآفرين اولا توانايي شناسايي افرادي است كه ايده‌هاي بكر و عملي در ذهن دارند، ثانياً توانايي ايجاد فضايي مساعد براي پرورش طرح‌هاي آنان است.

بدين ترتيب سازماني كه با مديريت يك فرد كارآفرين فعاليت مي‌كند مركزي براي رشد و پرورش استعدادها و ايده‌هايي ناشناخته است. ايده‌هايي كه بعضاً مضحك و عجيب به نظر مي‌رسد. كارآفرينان بر روي همين ايده‌ها سرمايه‌ي فكري، زماني و مالي مي‌گذراند تا شكوفه شوند. حتي بسياري از كارآفرينان بر اين باورند كه يك ايده‌ي موفق آن است كه در ابتدا اعجاب همگان را برانگيزد و حتي آنان را به خنده وا دارد.





   پرینت مطلب





ثبت نظر