توسعه استان‌ها نیازمند ایجاد کانون‌های کارآفرین


تاریخ ثبت : ۱۵-۰۶-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۲۳۹

  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز 22 میلیون شاغل داریم و همچنین دارای چهار و نیم میلیون فارغ التحصیل تاخیری در جامعه هستیم. علی ربیعی در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه معتقدیم باید شرایط کشور تا سال 1400 به رشد هشت درصد برسد، تا دچار بحران اساسی نشویم، افزود: هر یک درصد رشد اقتصادی برای 100 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند. در حال حاضر با رشد بدون اشتغال در کشور مواجه هستیم و در آغاز دولت نیز با 56 درصد کسری رشد از برنامه مواجه بودیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت و بدنه اجرایی آن باید بصورت مضاعف کار کنند، خاطرنشان کرد: تورم قاتل هر نوع برنامه‌ای است و قیمت تمام شده شغل نیز در کشور بسیار وحشتناک است. 


 

وی با اشاره به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب،دامه داد: ثبات آرامش کشور، کاهش تورم به زیر 10 درصد و خروج از رکود سه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در این دیدار بود. ربیعی بر اتکا به سرمایه گذاری مردم و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: حق نداریم در امور کشور حتی یک ریال هم خطا بکنیم و باید از کارهای غیر کارشناسی به صورت اساسی پرهیز کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیازمند 20 درصد رشد سرمایه گذاری در کشور هستیم، افزود: باید در وضعیت فعلی اقتصادی کشور بهره وری را افزایش دهیم. وی با بیان اینکه دولت در بخش آب و کشاورزی برنامه‌ریزی ها و سرمایه گذاری‌های مناسبی را انجام داده است و انتظار بیش از 100 هزار شغل از این بخش را دارد، تصریح کرد: در بخش ICT نیز، استان اردبیل باید سهم خود را از هدف گذاری 100 هزار شغل در کشور دریافت کند. ربیعی با بیان اینکه امسال می‌توانیم رشد پنج درصدی را در سطح کشور محقق کنیم، خاطرنشان کرد: در بخش‌های کشاورزی، معدن و سنگ های قیمتی در استان اردبیل اقدامات اساسی می‌تواند صورت گیرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان‌ها برای رشد نیازمند کانون‌های کارآفرینی هستند، افزود: استان اردبیل از لحاظ رفاهی در وضعیت متوسطی قرار دارد و سرمایه اجتماعی آن نیز مناسب است؛ چراکه وجود خانواده‌های سه نسلی در این استان یکی از شاخصه‌های مطلوب است. وی با بیان اینکه یک پروژه گردشگری توسط این وزارتخانه در استان اردبیل ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: قانون صندوق‌ها را مکلف کرده از بنگاه داری خارج شوند. ربیعی تاکید کرد: متاسفانه نبود مهارت در برخی نیروهای متخصص از جمله مشکلات این استان است.

۱۰ میلیون نفر تحت پوشش دریافت سبد غذایی هدفمند : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در حاشیه سفر به روستای قره تپه شهرستان اردبیل با تاکید به انجام مطالعات لازم و توجه به تجربیات مسکن مهر در راستای اجرای بهینه این طرح، گفت: علاوه بر این به منظور مبارزه با فقر و سوءتغذیه ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش دریافت سبد غذایی هدفمند قرار گرفته اند. ربیعی توسعه و رشد منهای عدالت را غیر قابل قبول دانست و افزود: دولت تدبیر و امید به رشد همراه با عدالت تاکید دارد و در این راستا حمایت از گروه‌هایی که فرصتهای نابرابر اجتماعی دارند به طور جدی مورد تاکید است. ربیعی با اشاره به ضرورت پوشش بیمه روستاییان و عشایر، تصریح کرد: باید از نظر فرهنگی امنیت لازم برای روستاییان تامین شود و در این راستا پوشش بیمه روستاییان با هدف کاهش مهاجرت از روستا و حمایت روستایی به جد دنبال

می شود. وی ادامه داد: اولین فعالیت شورای عالی رفاه پوشش بیمه ایرانیان بود و در حال حاضر ۳۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه و مابقی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ترک تحصیل به ویژه در مقاطع دبیرستان و راهنمایی رقم قابل توجهی به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: برای تداوم تحصیل این دانش آموزان در سالجاری برنامه هایی پیش بینی شده است.



مرجع: روزنامه تفاهم





   پرینت مطلب





ثبت نظر