ورود مگس ها به دنیای کارآفرینی جهان


تاریخ ثبت : ۰۱-۱۱-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۹۴۵

مگس ها که برای بسیاری از مردم جهان آفت و عامل آزار و اذیت به شمار می‌روند، آیا می‌توانند یک راهکار محیط‌زیستی کارآمد برای برخی از بزرگترین مشکلاتی باشند که امروزه جهان با آن روبرو است؟


با افزایش روزافزون جمعیت – که تخمین زده شده تا سال ۲۰۱۵ به ۹ میلیارد می‌رسد – روز به روز وابستگی ما به منابع محدودی مانند آب، زمین و پروتیین افزایش می‌یابد. هم‌اکنون یک استارتاپ از آفریقای جنوبی به نام AgriProtein Technologies در حال تبدیل زباله‌های ارگانیک به خوراک حیوانات و سوخت‌های بیولوژیکی است.

این شرکت روی چیزی به نام بازیافت مغذی‌ها کار می‌کند، و برای این کار از لارو مگس‌های سیاه سرباز استفاده می‌کند تا خوراک غنی از پروتئین برای حیوانات تهیه کند. در کارخانه‌ی اصلی این کسب‌وکار در کیپ‌تاون، روزانه حدود ۱۱۰ تن زباله ارگانیک جمع‌آوری می‌شود، عاری از آب می‌گردد، خرد شده و به لاروها داده می‌شود. این زباله‌ها از منابع مختلفی نظیر هتل‌ها، خانوارها، و کشتارگاه‌ها تهیه‌ می‌شوند. این امر باعث شده تا میزان زباله‌هایی که به محل جمع‌آوری و امحای زباله‌ها گسیل می‌شوند کاهش یافته و مشکل موش‌ها که شهروندان با آن دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند تا حدی تخفیف یابد.

سپس این مگس‌ها را در ۳۰۰ قفس، که برای حداکثر میزان جفت‌گیری طراحی شده‌اند، پرورش می‌دهند. این قفس‌ها به سیستم‌های آبرسانی، تنظیم دما و نور و رطوبت تجهیز شده اند به نحوی که تخم‌ها همانجا گذاشته شده و مگس‌ها همانجا از تخم خارج شوند. با رشد لاروها، به آن‌ها زباله داده می‌شود تا از آن تغذیه کنند و در پایان مرحله‌ی رشد خود به صورت مکانیکی جدا می‌شوند. سپس آن‌ها را خشک می‌کنند، در آسیاب‌های مخصوصی خرد می‌کنند و به عنوان یک محصول ورقه ورقه به مزارع پرورش حیوانات ارسال می‌گردد.
به منظور تامین پروتئین کشاورزی، میزان قابل توجهی از زمین و آب مورد نیاز است. Mag Meal یا خوراک مگ به ازای تولید هر تن غذا تنها دو تن CO2 تولید می‌کند، که در مقایسه با ماهی که به ازای هر تن غذا، ۱۰ تن CO2 تولید می‌کند بسیار مناسب‌تر است. حتی این شرکت ادعا می‌کند که میزان ترکیب غذایی در MagMeal با خوراک ماهی قابل مقایسه بوده و بهتر از سویا می‌باشد. همچنین دو محصول مفید دیگر نیز تولید می‌شود. MagOil یا روغن مگ از روغن لارو خشک‌شده تهیه شده و برای سوخت‌های بیولوژیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و MagSoil یا خاک مگ یک نوع بارورکننده‌ی خاک است.
مگ‌میل تا به حال برنده‌ی جوایز متعددی شده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی نوآوری آفریقای سازمان ملل متحد اشاره کرد. همچنین برنده‌ی جایزه‌ی صندوق جهانی حیات وحش، جایزه نوآوری برای تغییر شرایط جوی و جایزه Green Times شده اند. همچنین سفیر گرین کیپ، ۱۱۰% Green، بنیاد بیل و ملیندا گیتز و بیوسایکل هستند.





   پرینت مطلب





ثبت نظر