در ایده یابی از سرنخ های زیر استفاده نمائید:


تاریخ ثبت : ۲۴-۰۶-۹۴    موضوع : اخبار    امتیاز: 5 از 5  ( مجموع آرا : 1)
بازدید : ۲۳۴۳

ایده را در علاقه مندی های خود بیابید. ذهن شما در زمینه هائی که به آنها علاقه دارید سریعتر و پویاتر به تفکر می پردازد. "کارآفرینان برتر به علاقه های خود پرداختند و موفق شدند.


حوزۀ کارآفرینی خود را مشخص کنید. تعیین این حوزه دقیقاً به علاقه های شما باز می گردد. کارآفرینی سازمانی ، کارآفرینی اینترنتی (آنلاین و فن آوری اطلاعات) ، کارآفرینی کسب و کارهای کوچک ، کارآفرینی اجتماعی و ..... . از این دست حوزه ها می باشند.

·          مطالعه به همراه تفکر و تخیل را هیچ گاه فراموش نکنید. زمانی که کتاب یا مقاله مورد علاقۀ خود را می خوانید به موضوع مورد مطالعه فکر کنید و بوسیلۀ قوۀ تخیل خود آن موضوع را در ذهنتان پرورش دهید.خواندن مقالات و کتاب هائی را که با علاقه ها و استعدادهای تان منطبق هستند را فراموش نکنید. همچنین حین مطالعه به حافظه خود رجوع کنید و اگر مطلبی را مشاهده نمودید که پیش از این در جائی مشابه آن را خوانده بودید یا به عینه در عالم واقعیت دیده بودید و یا حتی به نوعی با موضوعی غیر مرتبط با آن مطلب ربط هائی در ذهن خود ایجاد کردید بیشتر به تأمل بپردازید. در این مرحله به زیبائی های ذهن خود بیشتر پی می برید و ایده ها تراوش می کنند.

·          از روش های ایجاد خلاقیت و ایده یابی استفاده کنید. این روش ها عبارت اند از : طوفان ذهنی (Brainstorming) – روش گروه اسمی (Nominal Group) – روش های الگو برداری از طبیعت (Bionics) – روش ارتباط اجباری( Forced association) – تجزیه و تحلیل مورفولوژیک (morphological analysis) – روش تفکر موازی که شامل اندیشه واسطه غیر ممکن (Intermediate-Impossibles) ، پیوند تصادفی (Random Juxtaposition) و معکوس سازی است – فن سؤالات ایده برانگیز – گردش تخیلی یا فن گوردون ( Speculative excursion)

·          صبور باشید ، ایده یک شبه به ذهن شما نمی آید. فرآیند خلاقیت مراحل خاصی را در بر می گیرد.

·        در جوامع مجازی روی اینترنت به سؤالات افراد توجه کنید. از روی آن سؤالات نیازها را شناسائی کنید 

·          ضروری نیست که ایده شما مشکل یا نیاز بزرگی را رفع کند. حتی رفع نیازهای کوچک نیز گاهاً باعث ایجاد کسب و کارهای بزرگی شده اند.

·          ایده هائی را که تصور می کنید ساده و غیرعملی هستند را جدی بگیرید. گاهاً با تفکر روی این نوع ایده ها ، ایده ای بهتر و پویاتر به ذهنتان خطور خواهد کرد.





   پرینت مطلب





ثبت نظر